انتخاب عنوان مناسب و جذاب

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape

انتخاب عنوان مناسب و جذاب

اگر شما از یک محتوا گذار سوال کنید که چه عاملی در تولید محتوا و قسمت آموزش سئو مهم است و باعث موفقیت یا شکست یک مطلب میشود، قطعا به شما خواهد گفت که عنوان محتوا تاثیر بسیار زیادی در این زمینه دارد.
David Ogilvy وبلاگنویس سرشناس آمریکایی، این موضوع را تایید می کند و چنین می گوید: “به صورت میانگین، افراد عنوان مطلب را ۵ بار بیشتر از خود محتوا مطالعه و به آن توجه می کنند.”
به همین دلیل امکان دارد یک نوشته سبکتر از مقاله شما با انتخاب یک عنوان مناسب، نظرات و توجهات بیشتری را به خود جلب کند.
خیلی ساده می خواهم به شما بگویم که مشکل از محتوای مقاله شما نیست، بلکه مشکل از تیتر شماست که به اندازه نیاز مخاطب را جذب و تشویق به خواندن مطلب نمی کند.
پس چی کار باید کرد؟ کاملا مشخص است، شما باید عنوان بهتری انتخاب کنبد.
قبل از انتشار پست بعدی خود در سایت یا بلاگ، بسیار لازم است که درک کنید حتی اگر بهترین و نوآورانه ترین مقاله در جهان را می نویسید، انتخاب یک تیتر ضعیف، درصد موفقیت پست شما را کاهش خواهد داد.
اگر به دنبال راه هایی برای نوشتن یک عنوان جذاب و عالی هستید تا کاربران به تمامی مطالب شما توجه کنند، دیگر نیازی نیست که بیش از این در سایت های زیادی دست به جستجو بزنید، زیرا من در این مطلب به شما ۷ نکته کلیدی و ساده روش انتخاب عنوان مقاله را که در دسته مباحث آموزش سئو نیز قرار می گیرند، آموزش خواهم داد.
۱. تمرکز برای حل یک مشکل، نه فروش محصول یا سرویس
اولین کاری که برای ساخت یک عنوان عالی برای مطلب باید انجام شود، تمرکز بر روی کمک به مخاطب است.
اگر شما تمامی مقالاتی که دارای رنکینگ بالا در گوگل هستند را چک کنید، خواهید فهمید که تمامی آنها بر روی کمک به مخاطب برای حل یک مشکل مشخص تمرکز کرده اند.
همیشه این مطلب را به خاطر داشته باشید که: تیتر شما عملکرد بهتری را به جا خواهد گذاشت، اگر بر روی مفید بودن حل مشکل متمرکز باشد.
۲. تلاش جهت ایجاد عناوین متفاوت
Upworthy.com یک سایت سرشناس خبری/داستان سرایی در بین انگلیسی زبانان است.
طبق گفته آنها، یک محتوای ویروسی خوب مجموعه ای از محتوای سنگین و باکیفیت، یک داستان جذاب و انتشار در زمان مناسب است. اما هیچکدام از آنها از تیتر مهم تر  نخواهند بود.
آنها بسیاری از پیروزی های بازاریابی محتوای خود را به نوشتن ۲۵ عنوان برای هر پست وبلاگی که می خواهند انتشار دهند، نسبت می دهند؛ سپس یکی از عناوین را که بیشتر از بقیه امیدوارکننده، جذاب و جالب توجه به نظر می رسد را انتخاب می کنند.
Upworthy از الگوی زیر برای نوشتن عنوان مطلب استفاده می کند:
باید ۲۵ عنوان متفاوت برای هر مطلب نوشته شود.
هنگامی که تعدادی از عنوان ها جذاب و مناسب نوشته شد، زمان آن است که خود را جای مخاطب قرار دهیم و از دید او فکر کنیم.
عنوان شماره ۲۴ بسیار بد و نامطلوب خواهد بود. اما عنوان شماره ۲۵ همان چیزی است که ما را تبدیل به بهترین خواهد کرد و لقب خدای عنوان را برازنده ما می کند.
باید در زمان ۱۵ دقیقه ۲۵ عنوان بنویسیم. بنابراین نباید اجازه دهیم که محدودیت های ذهنی مانع این کار شود.
عامل تاثیرگذاری در نوشتن عناوین وجود دارد و آن چیزی نیست به جز سعی، تلاش و کوشش. بنابراین برای انتخاب تیتر مناسب و برنده، ۲۵ عنوان مختلف برای محتوای خود بنویسید.

انتخاب عنوان مناسب و جذاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *