AMP و صفحات موبایل فرندلی

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape

AMP و صفحات موبایل فرندلی

متاسفانه هیچ کدام از شرکت های کسب و کار  اهمیت نمایش درست و سریع سایت در دستگاه های تلفن همراه را به خوبی نمیدانند.
 اما همانند سایر متغیرها از جمله سرعت اینترنت و حجم های متفاوت صفحه نمایش، دسترسی درست سایت در موبایل نیز یک کار چالش برانگیز است.
گوگل دائما بر روی کاربر تمرکز دارد. به همین دلیل تجربه کاربری (UX) در حال حاضر یکی از مهمترین فاکتورهای رنکینگ می باشد. مهمترین نکته در تجربه کاربری سرعت بارگذاری صفحات وب است.
 در برخی از کشورها که سرعت اینترنت خوبی دارند، زمان بارگذاری صفحات وب به طور کلی به تکنیک های استفاده شده در هنگام طراحی صفحه و سئو سایت توسط طراح آن بستگی دارد.
هنگامی که بارگذاری صفحه بیش از زمان معمول طول بکشد، سایت مشتریان و بازدیدکنندگان خود را از دست میدهد.
در نتیجه فرصت به کسب درآمد از راه تبلیغات، فروش اشتراک و فروش کالا را از دست میدهد.
در سال های گذشته، گوگل برچسب “موبایل فرندلی” را برای نتایج جستجوی موبایل معرفی کرد.
از این برچسب برای نمایش دادن این موضوع که وب سایت تجربه موبایلی خوبی را از طریق ریسپانسیو شدن ارائه می دهد، استفاده می شد.
این برچسب در حال حاضر پاک شده است، به علت این که گوگل اعتقاد دارد ۸۵ درصد صفحات نشان داده شده در نتایج جستجوی موبایلی تمام معیارهای موبایل فرندلی را رعایت می کنند و دیگر نیازی برای استفاده از این برچسب وجود ندارد.
آخرین تغییرات برای بهبود نتایج جستجوی موبایلی و تجربه کاربری موبایلی، معرفی پروژه صفحات پرشتاب موبایلی یا همان AMP است. در واقع AMP یک روش open source ساخت صفحه وب برای محتوای ثابت است که به سرعت بارگذاری می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *