کاهش مصرف رم گوگل کروم

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
کاهش 50 درصدی مصرف رم در نسخه 55 مرورگر کروم

کاهش مصرف رم گوگل کروم

کاهش ۵۰ درصدی مصرف رم در نسخه ۵۵ مرورگر کروم به لطف آپدیت موتور جاوا اسکریپت

کاهش 50 درصدی مصرف رم در نسخه 55 مرورگر کروم کاهش مصرف رم گوگل کروم

مرورگر کروم همواره به دلیل مصر زیاد منابع سیستم مورد انتقاد بوده است. با اینکه طی سال‌های گذشته بارها بروزرسانی‌های مختلف در جهت کاهش مصرف حافظه‌ی این مرورگر منتشر شده، ولی هیچکدام نتوانسته‌اند به میزان قابل توجهی موثر باشند. اما به نظر می‌رسد شرایط در نسخه‌ی ۵۵ کروم کاملا متفاوت است و به لطف بروزرسانی موتور جاوااسکریپت، میزان مصرف رم ۵۰ درصد کاهش خواهد یافت.

گفته می‌شود بهینه‌سازی‌های مورد نظر روی موتور JavaScript V8 صورت خواهد گرفت که میزان مصرف حافظه‌ی رم را کاهش می‌دهد. گفته می‌شود این بروزرسانی نه تنها به نفع دستگاه‌هایی با میزان حافظه رم پایین است، بلکه باعث بهبود عملکرد دستگاه‌های موبایل و دستکتاپ می‌شود. البته نا گفته نماند اگر از محصولاتی استفاده می‌کند که حافظه‌ی رم بالایی دارند، تاثیرات این بروزرسانی برای شما خیلی چشمگیر نخواهد بود. همچنین گوگل اعلام کرده که قابلیت garbage collector نیز بهینه شده است. این ویژگی به پاکسازی حافظه‌ی بدون استفاده کمک می‌کند.

بهینه‌‌سازی‌های صورت گرفته با نسخه‌ی فعلی کروم (نسخه‌ی ۳۳) مقایسه شده و بعد از بازید سایت‌هایی چون Imgur، Reddit، Twitter، The New York Times و YouTube ارزسابی شده است. تیم کرومیوم امیدوار است با انتشار بروزرسانی‌های بیشتر برای کاهش مصرف رم بتواند روی دستگاه‌هایی با میزان رم کمتر از یک گیگابایت تمرکز کند.

قرار است نسخه‌ی پایدار Chrome 55 روز ۶ دسامبر منتشر شود و اگر بخواهید چند هفته زودتر به این بروزرسانی‌های دسترسی داشته باشید باید نسخه‌ی بتای کروم را نصب کنید.

نکته: ما همیشه همراه شما هستیمlaughing

باتشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *