معرفی کمپرسور های کولر

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
معرفی کمپرسور های کولر

کولر های گازی دارای کمپرسور های متفاوتی هستند ، که می توان به اسکرول ، روتاری و پیستونی اشاره کرد ، در این مطلب قصد داریم تا به معرفی کمپرسور های کولر بپردازیم با ما همراه باشید .

معرفی کمپرسور های کولر گازی

کولرگازی تمامی هوای سرد یا گرم را به کمک کمپرسور ها انجام می دهد که دارای انواع مختلفی هستند . 

کولرگازی اسکرول که اسکرول نام کمپرسور آن می باشد با اسم حلزونی نیز شناخته می شود ، چراکه این کمپرسور تشکیل شده از دو قطعه اصلی که بالایی ثابت و پایینی متحرک است و حین فعالیت حرکت حلزونی شکلی را به خود می گیرد . این کمپرسور از راندمان بالایی برخوردار بوده و طول عمر آن نیز زیاد است و به نحوی طراحی شده تا نشتی نداشته و انرژی به هدر نرود به همین خاطر است که این کمپرسور نسبت به دیگر کمپرسور ها گران قیمت تر می باشد.  این کمپرسور باتوجه به ساختاری که دارد مناسب برای مناطق حاره ای جنوب و فلات مرکزی کشور است . 

کولرگازی روتاری مکانیزم جابجایی مثبت داشته که نوع آن چرخشی بوده و مکان هایی که حجم فشار و هوا بالا است مورد استفاده قرار میگیرد . این دستگاه با چرخش تیغه خود عملیات مکش و کمپرس گاز مبرد را انجام می دهد و گاز را با فشار بالایی به لوله های خروجی هدایت می کند . این کمپرسور صدای کم و مصرف انرژی بهینه ای دارد . 

کولرگازی پیستونی که به اسم رفت و برگشتی نیز شناخته می شود با عملیات رفت و برگشت ، مکش و دهش را انجام می دهد . این کمپرسور هزینه نگهداری و تعمیر بسیار کمی داشته و از قدرت سرمایش بالایی برخوردار است به همین خاطر مناسب برای مناطق گرم همانند مناطق مرکزی و جنوبی کشور ایران می باشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *