۳ عامل موثر در تحلیل سئو وبسایت

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape

۳ عامل موثر در تحلیل سئو وبسایت

تحلیل  یک وبسایت برای پ سئو بسیار مهم است،
چون شما می توانید با متوجه شدن نقاط ضعف و قوت خود وضعیت سئو سایت خود را بهتر کنید و در نتیجه در بازاریابی اینترنتیموفقیت بیشتری کسب کنید.
از این رو در این مطلب در مورد عوامل کلیدی در تحلیل سئو سایت توضیح خواهم داد.
توجه به این نکات شما را در بهبود فرآیند سئو سایت و بازاریابی اینترنتی کمک خواهد کرد.
ترافیک:
کلیدی ترین و شاید شایع ترین ابزار بهینه سازی برای آنالیز اطلاعات ترافیک وبسایت شما گوگل آنالیتیک است.
این ابزار از بهترین و کم خطا ترین ابزار آنالیز ترافیک ورودی و خروجی سایت استفاده می کند.
به نمودار زیر توجه کنید.

seo

در این ابزار، عامل اصلی ستون Session می باشد که اندازه ترافیک بر  اساس هفته، ماه و سال را نشان می دهد.
قسمت مهم دیگری که در (GA (Google Analytics وجود دارد، قسمت کمپین ها می باشد.
برای دسترسی به این ابزار از سمت چپ نوار ابزار بالا می توانید روی گزینه  Campaign کلیک کنید.
با دسترسی به این قسمت تعدادی از کلمات کلیدی برای شما نمایش داده میشود که براساس آن میتوانید کمپین مورد نظر خود را برنامه ریزی نمایید.
در واقع آنالیز کمپین ها شما را یاری میکند که مقدار تاثیرگذاری و اثر بخشی آن ها را متوجه شوید و برای بهبود کمپین ها استفاده کنید.

عنصر دوم:

مشارکت یا تعامل:
مقدار مشارکت کاربر با سایت بسیار بسیار مهم است.
زیرا هرچه میزان تعامل بیشتر باشد،
سایت شما وضعیت بهتری را در موتورهای جستجو پیدا خواهد کرد،
زیرا میزان تعامل بالای کاربران دنبال کردن سابت شما نشان دهنده آن است که مطالب سایت شما برای کاربران بسیار جذاب و مفید هستند.
به عواملی که باید در قسمت مشارکت کاربر به آن ها توجه کنید، اشاره می کنم:
نرخ بی ارزشی : تعداد مخاطبانی که از سایت شما بدون انجام هیچگونه کاری خارج میشوند.
میانگین تایم ماندگاری کاربر در وبسایت : هر چه میانگین تایم ماندگاری کاربر در وب سایت شما بیشتر باشد،نشان دهنده این است که مطالب شما جذاب تر، کاربردی تر، مفیدتر و قابل اعتمادتر از بقیه رقباست.
در نتیجه یک سیگنال مثبت بسیار مهم و با ارزش را به گوگل و دیگر موتورهای جستجو ارسال می کنید.
میانگین تعداد صفحات بررسی شده توسط کاربر: تعداد صفحاتی که هر کاربر در هر بار بازدید از سایت تماشا میکند.
هر چه بتوانید عوامل بالا را بهبود بخشید، وضعیت بهتری را در نتایج موتور های جستجوگر پیدا خواهید کرد.
شما می توانید با استفاده از ابزار گوگل آنالیتیک موارد ذکر شده را بررسی کنید.
نرخ تبدیل:
نرخ تبدیل به شما نشان می دهد که چه میزان ترافیک بدست آمده و نرخ مشارکت با اهداف تجاری شما هم تراز است.
گوگل آنالیتیک یک ابزار عالی برای آنالیز نرخ تبدیل می باشد. البته به شرط آن که اهداف تجاری صحیح و مناسبی را انتخاب کرده باشید.
اگر شما اهدافی غیرتجاری دارید، باید فاکتور های زیر را بررسی کنید:
نرخ تبدیل
حجم تبدیل
اما اگر وبسایت شما، تجاری باشد، دو عامل مهم دیگر به فاکتور های بالا اضافه می شود از جمله :
مجموع درآمد
میانگین ارزش سفارش
شما می توانید موارد بالا را در قسمت ” E-Commerce” در ابزار GA پیدا کنید.

۳ عامل موثر در تحلیل سئو وبسایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *